5 ways to boost your speed to market with Cway
Timing is everything. In a market where trends shift overnight, getting your product to shelves before the competition is crucial. But moving faster...
1 min läsning
Fredrik Hultin : 2024-jul-04 07:56:02
Din förpackning kan vara den mest pålitliga och synliga marknadsföringsartikeln. Tänk bara på det - den finns där för konsumenterna att se varje dag och kan inte riktigt undvikas som många andra marknadsföringskanaler som TV eller reklamtavlor. Det är inget fel med annan marknadsföring, men de är mer av ett komplement. Medan förpackningen alltid finns där, varje dag.
Så använd den för att kommunicera med konsumenten. Ofta och tydligt. Bygg ditt varumärkesmedvetande och din tonalitet. Gör det bästa av det, så att den blir mycket mer än bara en förpackning.
GB Glace väljer att marknadsföra Magnum snarare än GB. För att "det är en Magnum", inte bara vilken glass som helst.
Det är en chokladhavredryck. Den går in i din mun. Punkt slut.
Designa förpackningen med dina målkonsumenter i åtanke. Gör produkten tilltalande för dem snarare än "meh" för alla. Använd färger, typsnitt och bilder som resonerar med deras preferenser och självbild.
Denna ostserie är för familjer. Inte för konnissörer.
Så här enkelt kan du sticka ut. Denna koreanska snacksförpackning har två jack för att riva upp, så att du får mindre fett på fingrarna när du gräver efter godsakerna.
Köksdukar är inte särskilt glamorösa. Men att stödja kampen mot bröstcancer är det.
Vi hoppas att vi lyckades ge dig lite inspiration för att kommunicera med dina konsumenter genom din förpackningsserie. Behöver du hjälp, eller helt enkelt en superenkel men mycket hjälpsam artwork management för att göra dina projekt snabbare och din förpackningsdesign mer kvalitativ? Hör av dig till oss.
Timing is everything. In a market where trends shift overnight, getting your product to shelves before the competition is crucial. But moving faster...
ATT SKAPA NY FÖRPACKNINGSDESIGN ÄR SPÄNNANDE. OCH MYCKET ARBETE. VORE DET INTE FANTASTISKT OM DET OCKSÅ BLEV SOM DU TÄNKT DIG TILL SLUT, SÅ ATT ALLT...
Att hantera godkännanden av designmaterial utan att följa upp framstegen är som att baka utan recept – risken är att det blir kaos istället för ett...