3 min read
Minska Kostnaderna för Förpackningsuppdateringar
FMCG-företag (Fast-Moving Consumer Goods) stöter ofta på utmaningar när det gäller att hantera arbetsflöden för produktrevisioner, detta på grund av...
1 min läsning
Fredrik Hultin
:
2024-jul-04 07:56:02
Din förpackning kan vara den mest pålitliga och synliga marknadsföringsartikeln. Tänk bara på det - den finns där för konsumenterna att se varje dag och kan inte riktigt undvikas som många andra marknadsföringskanaler som TV eller reklamtavlor. Det är inget fel med annan marknadsföring, men de är mer av ett komplement. Medan förpackningen alltid finns där, varje dag.
Så använd den för att kommunicera med konsumenten. Ofta och tydligt. Bygg ditt varumärkesmedvetande och din tonalitet. Gör det bästa av det, så att den blir mycket mer än bara en förpackning.
GB Glace väljer att marknadsföra Magnum snarare än GB. För att "det är en Magnum", inte bara vilken glass som helst.
Det är en chokladhavredryck. Den går in i din mun. Punkt slut.
Designa förpackningen med dina målkonsumenter i åtanke. Gör produkten tilltalande för dem snarare än "meh" för alla. Använd färger, typsnitt och bilder som resonerar med deras preferenser och självbild.
Denna ostserie är för familjer. Inte för konnissörer.
Så här enkelt kan du sticka ut. Denna koreanska snacksförpackning har två jack för att riva upp, så att du får mindre fett på fingrarna när du gräver efter godsakerna.
Köksdukar är inte särskilt glamorösa. Men att stödja kampen mot bröstcancer är det.
Vi hoppas att vi lyckades ge dig lite inspiration för att kommunicera med dina konsumenter genom din förpackningsserie. Behöver du hjälp, eller helt enkelt en superenkel men mycket hjälpsam artwork management för att göra dina projekt snabbare och din förpackningsdesign mer kvalitativ? Hör av dig till oss.
3 min read
FMCG-företag (Fast-Moving Consumer Goods) stöter ofta på utmaningar när det gäller att hantera arbetsflöden för produktrevisioner, detta på grund av...
I den ständigt föränderliga världen av förpackningsdesign suddas gränsen mellan form och funktion ut, vilket omvandlar vanliga förpackningar till...
Har du hört talas om Packaging Project Management? Det är det bakomliggande arbetet i projekt för implementering av design, som är större än de...